• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

دانشجویان بابلی در جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز درخشیدند

  • کد خبر : 1431
  • 18 بهمن 1400 - 18:20
دانشجویان بابلی در جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز درخشیدند
۶۰۰ اثر به جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز ارسال شد که از این تعداد ۴۵۰ اثر به بخش داوری راه یافت، تعداد ۹۰ اثر از شهرستان بابل ارسال شده بود و ۴۵ برگزیده استانی از مازندران به بخش ملی معرفی شدند (تعداد ۹ نفر از منتخبین استانی از شهرستان بابل بوده‌است).

دکتر مهرداد توکلی مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور بعدازظهر امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران از اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز به میزبانی شهرستان ساری خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره زمینه‌ساز ظهور و بروز گام دوم انقلاب اسلامی است.
ایشان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و کشف استعدادهای هنری و ساماندهی برگزیدگان را ازجمله این اهداف دانست و افزود: بنا داریم در قالب انجمن‌های تخصصی در سطح ملی شکل بگیرد.
دبیر کل اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز کشور گفت: در گام سوم توانمندسازی و دوره آموزشی است که افراد توسط اساتید ملی و مطرح آموزش می‌بینند.
توکلی ادامه داد: تولید آثار گام بعدی این جشنواره است اینکه هنرمند بتواند اثر خوبی از خود بجا بگذارد.
وی تربیت نیروی متعهد و متخصص را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: الگوسازی هنرمندان هدف نهایی این جشنواره است تا با کشف استعدادهای هنری بتوانیم در آینده از آن‌ها الگو بسازیم.
توکلی بابیان اینکه جریان سازی نیازمند جریان شناسی است، گفت: بسیج دانشجویی طلایه‌دار جهاد تبیین بوده است و باقدرت تمام به مرحله اجرایی‌تر نزدیک می‌شود و با اعزام به مناطق محروم روشنگری را تبیین می‌کنند.
وی مطالبه گری از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: دانشجو و هنرمند باید مطالبه‌گر باشند تا در شناسایی ظرفیت‌ها برای حوزه ارزش‌گذاری حرف برای گفتن داشته باشد.
مدیر هنری و رسانه‌ای سازمان بسیج دانشجویی کشور با یادآوری برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: این جشنواره در سطح کشور در حال اکران است اما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هیچ سنخیتی با این ایام ندارد این در حالی است که جشنواره فجر باید الگوسازی شود.
وی افزود: در تلاشیم تا بهره‌گیری از استعدادهای هنری در دانشگاه‌ها و شناسایی هنرمندان گام‌های بزرگی برای پیشرفت سطح فرهنگی هنری در دانشگاه‌ها و جامعه برداشته و با توجه به این رویکرد برنامه‌های متعددی برداریم.
توکلی گفت: محورهای این جشنواره شامل ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس و بازآفرینی و وصایای شهدای دانشجو است.
دبیر کل اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز کشور افزود: سیره شهدا و دانشگاه انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه و بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از دیگر محورهای این جشنواره است.
شهاب شادمند دبیر جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز بسیج دانشجویی استان مازندران با اشاره به راه‌یابی ۶۰۰ اثر به جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز سازمان بسیج دانشجویی گفت: از این تعداد ۴۵۰ اثر به بخش داوری راه یافت و ۴۵ برگزیده استانی از مازندران به بخش ملی معرفی شدند.
وی افزود: این هنرمندان در حوزه‌های موسیقی، فیلم، فیلم‌نامه، ادبیات داستانی، شعر، دلگویه و نقاشی به بخش ملی راه یافتند.
جواد بی‌نیاز معاونت فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی مازندران نیز بابیان اینکه ارتباط با برگزیدگان جشنواره ادامه می‌یابد، گفت: از این افراد در برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود و برای تعالی و رشد آنان برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: از ظرفیت دانشجویان به‌عنوان عوامل جشنواره استفاده شد تا جشنواره غنا بخشیده شود و آثاری از دانشجویان هندوستان و روسیه به این جشنواره اثر ارسال کردند.

شهرستان بابل در این جشنواره با همت دبیران توانمند، آقای امیرحسین نادری و خانم عباس‌زاده، توانست بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه استانی را داشته باشد. که از این بین، ۹ اثر از آثار ارسال شده حائز رتبه ممتاز بین منتخبین استانی شدند که صبح امروز از این افراد تقدیر شد:

آقای مهرشاد گران حاجی حائز رتبه برتر در بخش دلگویه
خانم فاطمه‌زهرا درزی‌پور حائز رتبه برتر در بخش انیمیشن
آقای رضا محمدی حائز رتبه برتر در بخش پوستر
خانم فاطمه مومنی کسب رتبه اول در بخش داستان
آقای عزیزاله محمدپور حائز رتبه برتر در بخش فیلم‌نامه و داستان
آقای امیرحسین پاشا کسب رتبه اول در بخش عکاسی
خانم هنگامه فرهمندی‌تبار کسب رتبه دوم در بخش شعر
آقای محمدرضا حقانی‌نژاد کسب رتبه اول در بخش شعر

دبیران شهرستان بابل افزودند: باتوجه به اینکه شهرستان بابل از ظرفیت بالایی برخوردار است، تمام تلاش خودمان را انجام دادیم که افراد توانمند شناسایی شده تا در راستای اهداف جشنواره که در ابتدای امر تعیین شده بود قرار بگیرند و مسیر موفقیت برای شرکت کنندگان هموارتر بشود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.