• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مراسم بیست‌ و سومین سالگرد ارتحال آیت‌‌الله روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران

  • کد خبر : 1417
  • 16 بهمن 1400 - 20:33
مراسم بیست‌ و سومین سالگرد ارتحال آیت‌‌الله روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران
این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، مدیران استان و شهرستان در حوزه‌ علمیه خاتم‌ الانبیا (ص) صدر بابل برگزار گردید.

آیت‌‌الله معلمی نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: از جمله خصلت‌های نیک مرحوم آیت‌الله روحانی این بود که همه افراد را به ارزش‌های دینی پیشنهاد میکرد، ایشان مثل کوه استوار بود و در مقابل ارزش های غیر دینی کوتاه نمی‌آمد. در ۵ سالگی پدرش را از دست داد و مادرش با کارگری خرج منزل را میداد، تا سن ۱۸ سالگی به مدرسه نرفته بود و در مکتب خانه بود.
کارهای بسیار عظیمی ایشان برای سطح استان انجام داد، یکی از کارهای ماندگارش پل کله بست بود مرحوم دنبال ساخت و ساز شخصی برا خود نبود بلکه برای مردم کار میکرد، احسنت به مردم اون منطقه که اسم کله بست را به هادی شهر تغییر دادند و دومی آزاد کردن ملحقات مدرسه فعلی یعنی مدرسه صدر هست و ….
وی با بیان اینکه موج انقلاب در مازندران با محوریت مرحوم آیت الله روحانی از بابل برخواست اظهار داشت: وقتی قبل انقلاب ایشان اسم رهبری را روی منبر می برد و رساله امام را پخش میکرد کسی جرات همچین کاری را نداشت.
یادم میاد یک سال قبل انقلاب وقتی اسم امام را بالای منبر برد ایشان را زندان ساواک بردند.
وی ادامه داد: کارها ایشان را عموما بنده در جریان بودم، در یکی از شهرها دعوت نامه‌ای را از سوی مرحوم آیت‌الله روحانی خدمت یکی از روحانیون آن زمان در یکی از شهرهای مازندران برده بودم و گفته بودم هم در شهرتان و هم در جلسه‌ها حاجی را یاری کنید که این روحانی برگشت بهم گفت من مثل برخی از روحانیون (مرحوم روحانی) نیستم که عمامه من را یک سمت بکشن و عبا را یک سمت دیگر و دنبال درد سر هم نیستم
همین فرد بعد انقلاب اومد بهم گفت که اگر شما حاج آقای معلمی بخواید من امام جمعه این شهر میشم که من اونجا بهشون گفتم اون حرفی که بهم زدی یادت میاد؟
وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله روحانی کلامش، عملش، نگاهش برا خدا بود، مرحوم آیت الله روحانی زمانی که مرحوم آیت الله کوهستانی زنده بود محضرشان شرف‌یاب می‌شد میگفت ایشان واقعا روحانی است و بدون ریا و فردی مخلص هست.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.