• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3
خطبه ۱۵ بهمن نماز جمعه بابل

متاسفانه اقتدار از مامورین نیروی انتظامی گرفته شده است

  • کد خبر : 1410
  • 15 بهمن 1400 - 17:31
متاسفانه اقتدار از مامورین نیروی انتظامی گرفته شده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بابل عنوان کرد: اگر نیروی انتظامی در جهت امنیت بخشی، گلوله ای به سمت این اراذل بزند چه بلوایی در جامعه برپا می شود؟!/ مسخره ترین قانون درخصوص بکارگیری سلاح در کشور ما وجود دارد

حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل اظهار داشت: سوم ماه رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) را خدمت امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و یکایک شیعیان تسلیت عرض می نمایم. رحلت مرحوم آیت الله هادی روحانی دقیقا در روز شهادت امام هادی (ع) صورت گرفت و هرساله در مراسم عزاداری آن امام، یادی هم از آیت الله روحانی می شود، فلذا فردا شنبه مورخ ۱۶ بهمن از ساعت ۱۵ الی ۱۷ مراسمی بدین جهت در حوزه علمیه خاتم الانبیاء صدر برگزار شده و ازهمه عزیزان دعوت به حضور در این جلسه می شود.
در ایام دهه پربرکت دهه فجر قرار داریم. ضمن عرض تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ضمن تشکر از شورای هماهنگی تبلیغات و مساجد، اما متاسفانه آن جشن و سروری که می بایست در سطح شهر اتفاق نیافتاد. دشمن در صدد است باور مردم به دفاع از انقلاب را ضعیف نماید. برای اینکه درخت انقلاب شکل بگیرد، این همه شهید جانفشانی کردند، اما متاسفانه بعضی از ما بخاطر ترس از متلک ها و… از زدن یک پرچم هم خودداری می کنیم. به رغم همه مشکلاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم، اما در طول تاریخ ایران هیچ حادثه ای با عظمت تر از انقلاب اسلامی در کشور اتفاق نیافتاده است.
وی تصریح کرد: رویش هایی که خداوند به برکت انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی، نظامی، سیاسی و… به این کشور عطاء نمود، حیف است انسان به این ارزش ها و رویش ها بی اعتنایی کند و دشمن، ما را در قبال انقلاب اسلامی بی تفاوت کند. استدعا دارم همه برادران و خواهران شجاعانه سرور خود را نسبت به انقلاب نشان داده و در مساجد، محافل، ادارات و… با آذین بندی، جشن و سرور انقلاب را برگزار کنند. ان شاء الله اگر ستاد ملی کرونا صلاح دانست، راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه کامل برگزار شده و اگر هم راهپیمایی خودرویی باشد، همه افراد با خودروی خود رژه و جشن انقلاب را برگزار کنند.
مجتبی روحانی با بیان اینکه شهادت جانسوز و دلسوز یکی از برادران نیروی انتظامی در استان فارس مایه تاثر گردید عنوان کرد: این شهادت، دلسوزانه ترین شهادت این نیروی وظیفه شناس و پا به کار است که تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب به ایفای وظایف می پردازد. گرچه شهادت مایه افتخار است، اما اینکه اراذل و اوباش با این وقاحت مامور وظیفه شناس را به شهادت می رسانند جای تاسف است. اگر یک رذل و اوباش نیروی انتظامی را به شهادت برساند، کسی در جامعه معرکه نمی گیرد، اما اگر نیروی انتظامی در جهت امنیت بخشی، گلوله ای به سمت این اراذل بزند چه بلوایی در جامعه برپا می شود؟!
وی ادامه داد: مهمترین نهادی که در درون کشور و سطح جامعه امنیت در دست او است، نیروی انتظامی است که در سراسر کشور در حال انجام وظیفه است، اما متاسفانه اقتدار را از او گرفته ایم و وقتی اراذلی چاقو را در سینه این مامور فرو می کند، طبق قانون این مامور در لحظه اول اجازه شلیک را ندارد. مسخره ترین قانون درخصوص بکارگیری سلاح در کشور ما وجود دارد. اگر مامور بخواهد در مقابله با اوباش از سلاح خود استفاده کند باید صبر کند تا اجازه از سوی دادستان برای صادر شود و در این حین اراذل اجازه هر کاری را دارند!
درخصوص افزایش سرقت در سطح جامعه که متاسفانه به شدت درحال گسترش است، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی افزایش آمار سرقت را وضع قوانین جدید اعلام کرده و می گویند با وضع شرائط جدید، تا شاکی نباشد امکان برخورد با سارق وجود ندارد! اقتدار پلیس مهمترین امری است که نتیجه اش با امنیت جامعه گره خورده است. از فرمانده نیروی انتظامی هم گله دارم که این نیرو را در برخی مواقع منفعل کرده و حمایت لازم را از مجموعه خود نداشته و حتی بر روی سینه مامورین دوربین گذاشتید! از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این گونه قوانین مضحک را از جلوی پای نیروی انتظامی و نیروهای مسلح بردارد. همانطور که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش امنیت را در هوا، دریا و مرزها برقرار کرده اند، نیروی انتظامی هم باید اقتدار و امنیت را در سطح شهر برقرار کند.
وی در پایان افزود: روز گذشته با حضور در اداره اطلاعات شهرستان بابل، از بخش عظیمی از کشفیات دارو و لوازم بهداشتی قاچاق که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) با رصد چند ماهه کشف گردید بازدید کردم که سطح گسترده ای از داروی قاچاق کشف گردیده است. ضمن تقدیر و تشکر از سربازان گمنام، ان شاء لله خداوند اجر شایسته به ایشان عطاء نماید.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.