• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منوط به مجوز ستاد ملی کروناست/ احتمال اجباری شدن تزریق دوز سوم واکسن

  • کد خبر : 1390
  • 12 بهمن 1400 - 23:21
برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منوط به مجوز ستاد ملی کروناست/ احتمال اجباری شدن تزریق دوز سوم واکسن
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: در حال بررسی این موضوع با همکاری وزارت بهداشت و درمان هستیم که دوز سوم واکسن برای فعالیت مشاغل و اصناف و سایر حوزه‌ها اجباری شود و البته این موضوع باید به تصویب ستاد ملی کرونا جهت لازم‌الاجرا شدن برسد.

احمد وحیدی وزیر کشور در سی و سومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر به ملت ایران گفت: سویه امیکرون مطابق برآوردهای کارشناسان بهداشتی از قدرت واگیری بسیار بالایی برخوردار است و متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد ابتلای بالای بیماری در کشور هستیم.

وی با ابراز “برای کنترل امیکرون نیازمند تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند تزریق واکسن در کشور هستیم”، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اعلام‌شده مدارس و دانشگاه‌های کشور بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند.

وزیر کشور گفت: لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در کشور اهتمام بالا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وحیدی با تصریح به این امر که ماسک به‌تنهایی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، گفت: در مکان‌های شلوغ و پرازدحام استفاده از ماسک باید به صددرصد برسد تا دچار گسترش بیماری نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت رعایت کامل مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مصوبات در ستاد ملی کرونا بعد از طی فرآیندهای مختلف کارشناسی و با حداکثر اجماع به تصویب می‌رسد.

وزیر کشور گفت: مسئولین دولتی باید در مصاحبه‌ها و گفتگوهای رسانه‌ای متناسب با مصوبات ستاد کرونا رفتار نمایند و از بیان مطالب و دیدگاه‌های شخصی اجتناب ورزند.

وحیدی در ادامه گفت: امروز برای مدیریت و مهار این سویه خطرناک به یکصدایی و همدلی نیاز داریم و با همه ظرفیت در یک خط واحد در برابر این بیماری قرار گیریم.

وی در پایان گفت: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت کشور به‌صورت مرتب و شبانه‌روزی بر اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نظارت دارد و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف و عدول از برنامه‌های ستاد ملی کرونا، اخطار و برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.


وحیدی هم‌چنین در حاشیه این نشست طی سخنانی اظهار داشت: مهم‌ترین نگرانی در شرایط کنونی، گسترش شیوع سویه امیکرون در کشور است و در این راستا آخرین آمارها در وزارت بهداشت گویای افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و افزایش شهرهای قرمز است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین فاکتور مؤثر در شیوع بیماری، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: لازم است که همه بخش‌های جامعه نظیر اصناف، ادارات و عموم مردم اهتمام جدی‌تری با توجه به خطر بیماری داشته باشند.

وزیر کشور با تأکید بر استفاده از ماسک و ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: نباید اجتماعات غیرضرور شکل گیرد و در این خصوص نظارت جدی صورت می‌گیرد.

وحیدی گفت: براساس آخرین آمارها، میزان تزریق دوز سوم حدود ۲۵ درصد است و این رقم باید به‌نحو مؤثری ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در حال بررسی این موضوع با همکاری وزارت بهداشت و درمان هستیم که دوز سوم واکسن برای فعالیت مشاغل و اصناف و سایر حوزه‌ها اجباری شود و البته این موضوع باید به تصویب ستاد ملی کرونا جهت لازم‌الاجرا شدن برسد.

وزیر کشور از مردم عزیز، اتحادیه‌ها و اصناف خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ندهند مدیریت مطلوب کشور در کنترل بیماری دچار آسیب شود.

وحیدی در ادامه سخنان خود گفت: وزارت بهداشت با تقویت مراکز سرپایی به‌دنبال جلوگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها است و باید در این خصوص حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نحوه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن هم گفت: در این خصوص برگزاری مراسم امسال به‌صورت خودرویی برقرار است و البته برگزاری حضوری مراسم منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست و هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا همچنین درخصوص برگزاری کنسرت‌ها هم گفت: در این خصوص در ستاد ملی کرونا مصوب شده است که تجمعات با یک‌چهارم ظرفیت مجاز به برگزاری هستند.

وحیدی همچنین درخصوص موضوع اختیارات به استانداران در تعطیلی مدارس هم گفت: اختیاراتی که به استانداران داده شده به این شکل است که اگر در مدرسه مورد ابتلایی مشاهده شد در گام نخست، فرد بیمار در مدرسه حاضر نمی‌شود و اگر تعداد ابتلا افزایش یافت مدیران استانی حق تعطیلی همان  کلاس و مدرسه را دارند و تعطیلی مدارس در سطح استانی به مصوبه ستاد ملی کرونا نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.