• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

روایت پدر شهید مدافع حرم از فرزند/ رازهای تربیت بصیرتی سید رضا

  • کد خبر : 1326
  • 07 بهمن 1400 - 11:58
روایت پدر شهید مدافع حرم از فرزند/ رازهای تربیت بصیرتی سید رضا
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، در آستانه فرا رسیدن چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، نونهالان و نوجوانان پایگاه بسیج شهدای کتی‌غربی شهرستان بابل با هدف تبیین ابعاد انقلاب اسلامی با محوريت تربیت بصیرتی و سواد رسانه‌ای به مزار شهید مدافع حرم سید رضا طاهر رفتند تا ضمن غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا رازهای تربیتی آقا سید رضا را از زبان پدر شهید بشنوند.

شهید سید رضا طاهر هریکندئی، در دهم دی ماه سال ۱۳۶۴ در خانواده ای مذهبی، در روستای هریکنده واقع در شهرستان بابل چشم به جهان گشود و در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۵ مصادف با مبعث پیامبر، به دلیل درگیری سنگینی که در زمان آتش بس در منطقه خان طومان صورت گرفت، به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.
سید کاظم طاهر پدر شهید سید رضا با غرور خاصی از پسرش که حال الگوی تربیتی است می‌گوید: سید رضا عاشق ولایت بود و علاقه‌ی زیادی به مقام معظم رهبری داشت و خود را با افتخار، سرباز آقا می دانست.
گاهی اوقات فکر می کنم که این عشق باعث شد تا به این مقام نائل آید.
پدر شهید مدافع حرم سید رضا طاهر در مورد تربیت صحیح نسل امروز بیان داشت: کودکان نسل امروز قادر نیستند مثل گذشته با هم بازی کنند و ارتباط بگیرند آن‌ها ترجیح می‌دهند تنها با تلفن‌های همراه خود سرگرم باشند تا با یک کودک دیگر هم بازی شوند و این زنگ خطر بزرگی است که خانواده‌ها با آن مواجه خواهند شد و باید والدین وقت بیشتری را با فرزندانشان بگذرانند.
وی افزود: در زمانهای قدیم با تمام مشغله کاری که ما داشتیم در مورد بسیاری از مسائل با کودکانمان صحبت می کردیم و راه درست را غیر مستقیم به کودکانمان می آموختیم و با عمل به آنها راه درست را آموزش می دادیم و برای فرار از مسئولیت خویش کودکانمان را رها نمی کردیم.
اگر خانواده‌ای هم این کار را می کرد همان زمان هم فرزندش درست تربیت نمی شد و به راه خلاف می رفت.
وی ادامه داد: زمانی به کم بودن سطح سواد یعنی به کسی که خواندن و نوشتن نمی دانست بی سواد می گفتند اما حال کسی که سواد رسانه‌ای نداشته باشد را بی سواد می گویند زیرا در دوران گذشته علم آنقدر پیشرفت نکرده بود و تلویزیون دو کانال بیشتر نداشت اما حال با پیشرفت تکنولوژی باعث شده که بسیاری از ابزارهایی که ما بزرگترها از آن غافل هستیم در اختیار فرزندانمان قرار بگیرد.
سیدکاظم بالهجه شیرین شمالی ادامه می دهد، والدین باید وقت بیشتری را برای بازی و گفتگو کردن با کودکانشان صرف کنند تا برای راحتی کار خویش و به بهانه افزودن هوش و یادگیری آنان را بدون نظارت در فضای مجازی رها کنند و پدرها و مادرها باید با نظارت درست کودکانشان را از شر درندگان فضای مجازی در امان نگه‌ دارند.
پدر شهید عنوان داشت در زمان‌های قدیم جنگ، دشمنی چون آمریکا و اسرائیل رودررو بوده است و با تفنگ بوده است اما حال در دنیایی مجازی، زمانی که ما هیچگاه فکر نمی‌کردیم بتوانیم تلفن خانگی داشته باشیم حال بچه های ما با یک دکمه با تمام جهان در ارتباط هستند که باید این ارتباطات در چارچوب قوانین تعریف شده با نظارت باشد تا کودکانمان شستشوی عقیدتی نشوند.
وی در پایان سخنانش ابراز داشت زمانی دغدغه تربیت فرزندان ما در این مسیر بود که از راه ولایت دور نشوند حال دغدغه ما برای نوه هایمان آنست که تحت تاثیر تبلیغات پوچ دشمن که با رنگ و لعابی به انقلاب اسلامی ایران نشانه گرفته است قرار نگیرند.
در حال حاضر نوع دفاع فرق کرده است روزی دفاع از مرزهای ایران مطرح بود و زمانی هم دفاع از مرزهای اسلام مسئله جوانان ما شد که با تمام تبلیغات دشمنان و فتنه‌هایی که به راه انداخته بودند که چرا باید جوانان ما برای کشورهای دیگر جان خود را قربانی کنند بیان شده بود و حال جنگ دشمن و تاکتیکش عوض شده و زمانی که نتوانست در جنگهای گوناگون این انقلاب را شکست دهد جنگ روانی را در فضای مجازی با سیاه نمایی و زیباسازی دوران طاغوت راه انداخته است زمانی ما برای فرار از بردگی طاغوت امام را منجی ایران می دانستیم تا ما را از آن دوران بردگی نجات دهد.
دشمن حالا که دیده است نمی تواند در برابر این ملت ایستادگی کند بازیش را عوض کرده است وگرنه دشمن همان دشمن است و دفاع همان دفاع مقدس می باشد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.