• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

تیم ملی فوتبال ایران – عراق/ یک ملت در انتظار جهش یوزها به جام جهانی+ فیلم

  • کد خبر : 1329
  • 07 بهمن 1400 - 14:59
تیم ملی فوتبال ایران – عراق/ یک ملت در انتظار جهش یوزها به جام جهانی+ فیلم
تیم ملی فوتبال ایران امروز ساعت ۱۸:۰۰ مقابل تیم ملی عراق صف آرایی خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته هفتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ امروز پنجشنبه ۷ بهمن به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

شاگردان اسکوچیچ درحال حاضر با کسب ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه نخست قرار دارند و عراق هم با ۴ امتیاز پنجم است.

تیم ملی فوتبال ایران اردوی خود را از روز یکشنبه در تهران آغاز کرده و با پیروزی مقابل عراق می‌تواند صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کند. عراقی‌ها هم با غایبان زیادی به تهران رسیده‌اند.

دیدار رفت این ۲ تیم با پیروزی ۳ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید و حالا عراقی‌ها امیدوار هستند مقابل تیم ملی ایران کامبک کنند.  

قدمت دیدار‌های ایران و عراق به ۵۹ سال می‌رسد و در همه این سال‌ها این ۲ تیم ۳۰ بار در چارچوب رقابت‌های مختلف با یکدیگر دیدار داشته‌اند که به جز ۸ بازی که دوستانه بوده، سایر دیدار‌ها رسمی و در چارچوب مسابقاتی، چون جام ملت‌های آسیا، قهرمانی غرب آسیا، مقدماتی جام‌جهانی، مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی بوده است.

ایران و عراق با ۷ تقابل در جام ملت‌های آسیا، بیشترین رویارویی خود را در این مسابقات تجربه کرده‌اند و کمترین تقابل آن‌ها نیز به بازی‌های آسیایی باز‌می‌گردد که تنها یک بار در این دیدار‌ها به مصاف هم رفته‌اند. اولین تقابل ۲ تیم به سه بهمن ۱۳۴۱  بازمی گردد که با مساوی یک بر یک به پایان رسید.

نخستین پیروزی ایران در سومین تقابل دو تیم و در دیداری رسمی اتفاق افتاد. ایران و عراق در تاریخ ۳ فروردین ۱۳۴۳ در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۶۴ توکیو در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید. در این بازی مصطفی عرب یک گل زد و حمید شیرزادگان دست به هت‌تریک زد که این نخستین هت‌تریک در تقابل‌های ۲ تیم بود. در تقابل‌های دو تیم ۲ بار هت‌تریک صورت گرفته که اولین آن توسط شیرزادگان و دومین هت‌تریک توسط حسین کلانی در تقابل ششم دو تیم بود که با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

نورالهی به دلیل مثبت بودن پاسخ تست PCR از همراهی تیم ملی بازماند و احسان حاج صفی، سردار آزمون و سید مجید حسینی  نیز به همین دلیل امکان حضور در اردو را ندارند و کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی و عارف آقاسی به جای آن‌ها به اردو اضافه شدند.

کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند بازیکنانی هستند که دیروز به اردو اضافه شدند.

از سوی دیگر عراقی‌ها به محض ورود به تهران از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان تست کرونا دادند و روز گذشته از مثبت شدن ۶ تست مطلع شدند. اما عراقی‌ها به این تست معترض شدند و خواهان تست مجدد شدند و به AFC و فیفا اعتراض کردند.

تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با عراق آماده می‌شود که این مسابقه ساعت ۱۸ امروز برگزار خواهد شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند – شجاع خلیل زاده – سیاوش یزدانی – صادق محرمی – امید نورافکن – سعید عزت اللهی – میلاد سرلک – علی قلی زاده – علیرضا جهانبخش – شهاب زاهدی – سامان قدوس.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.