• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پایان بهمن؛ آخرین مهلت استفاده از معافیت مالیاتی ۳۶ میلیون تومانی

  • کد خبر : 1286
  • 04 بهمن 1400 - 9:03
پایان بهمن؛ آخرین مهلت استفاده از معافیت مالیاتی ۳۶ میلیون تومانی
با ثبت دستگاه‌های کارتخوان خود در سامانه مالیاتی، از ۳۶ میلیون تومان معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۰ بهره‌مند می‌شوید.

یکی از زیرساخت‌های اصلی برای اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، ساماندهی کارتخوان فعالان اقتصادی است.

طبق گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید از چند ماه گذشته اجرایی می‌شد، اما از آنجایی که زیرساخت‌های آن فراهم نبود، به تاخیر افتاده است. امیدواریم هرچه سریعتر این بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا بتوانیم فراخوانی به مودیان بزرگ داشته باشیم.

منظور گفت: در تلاشیم تا در سامانه‌های موجود، پرونده‌های مالیاتی در اختیار مودیان قرار گیرند تا هر فرد پرونده خود را مطالعه و در صورت لزوم اطلاعات تکمیلی یا اعتراض خود را ثبت کنند.

در همین راستا، ثبت کارتخوان فعالان اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان دی فرصت داشت که به علت تعداد مراجعان زیاد و اختلالاتی که در پایان دی ایجاد شده بود، تصمیم به تمدید این مهلت زمانی گرفته شد.

به گفته برزگری مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی، مرحله ابتدایی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین تکلیف کارت خوان هاست. از تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوانی که از بانک مرکزی داشتیم، ۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تعیین تکلیف شده اند.

ثبت به موقع کارتخوان ها در سامانه، مشمول معافیت مالیاتی می شود

صاحبان کارتخوان‌ها اگر تا پایان بهمن ماه نسبت به رسیدگی به دستگاه‌های خود اقدام نکنند، سه اقدام عدم استفاده از مشوق برای فعالان اقتصادی، جرایم و غیرفعال سازی کارتخوان‌ها نسبت به آن‌ها اعمال خواهد شد.

او گفت: در صورت ثبت کارتخوان‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی، می‌توانند از مشوق‌هایی از جمله معافیت مالیاتی که برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۶ میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.

مالیات بر دستگاه کارتخوان وجود خارجی ندارد. بلکه از سود فعال اقتصادی مالیات گرفته می‌شود. ثبت کارتخوان‌ها سبب می‌شود تا از پرداخت مالیات بیشتر توسط مودی جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.