• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

انفصال از تحصیل، مجازات دانشجویان متقلب/ برخی استادان از قافله درآمدزایی‌ها عقب نماندند

  • کد خبر : 1221
  • 29 دی 1400 - 9:44
انفصال از تحصیل، مجازات دانشجویان متقلب/ برخی استادان از قافله درآمدزایی‌ها عقب نماندند
با شروع امتحانات مجازی، برخی استادان به گروه همیاران امتحان اضافه شده‌ و شرکت در امتحانات به جای دانشجویان را آگهی می‌کنند.

همزمان با شروع امتحانات پایان ترم، راه تقلب برای بسیاری از کلاهبرداران باز شده است. برخی افراد به عنوان همیار امتحان با آگهی های درج شده، آمادگی خود را جهت قبولی در آزمون‌های مربوطه به شرط دریافت پول، اعلام می‌کنند. این افراد در شبکه‌های مجازی و یا در سایت‌های تبلیغاتی آگهی ثبت می‌کنند و منتظر مشتری می‌مانند.

این مافیای امتحانات، نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه در مدارس هم رخنه کرده اند و به شرط پول و وعده اخذ نمره ۲۰، در آزمون دانش آموزان شرکت می‌کنند.

 جریمه‌‌های سنگین وزارت علوم برای دانشجویان متقلب 

سخنگوی وزارت علوم گفت: رفتار‌های ناهنجاری مانند تقلب، جزو تخلفات انضباطی دانشجویان محسوب می‌شود و وزارت علوم با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

به گفته محمدرضا آهنچیان، این افراد بعد از شناسایی، مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند و به مدت یک تا چند ترم از تحصیل باز خواهند ماند و انفصال از تحصیل می‌شوند.

پیشتر وزارت علوم با ارسال نامه ای به استادان دانشگاهی متذکر شده بود که  باید مراقب پیشرفت تحصیلی دانشجویان باشند و در طول نیم‌سال از آن‌ها ارزیابی‌های مستمر و چهره به چهره را داشته باشند تا مطمئن شوند که شاگردان آن‌ها در طول ترم و پایان ترم چه عملکرد و توانایی دارند و تناسب منطقی آن را ارزیابی کنند.

به گفته آهنچیان، افرادی که خارج از دانشگاه‌ها مانند سلبریتی‌ها به تبلیغ در همیاری فکری امتحانات پایان ترم اقدام می‌کنند، خارج از نظارت‌های وزارت علوم هستند و مراجع انتظامی کشور باید در این مسئله نفوذ کنند.

گزارش///////دانشجویان متقلب در امتحانات مجازی منتظر جریمه های سنگین باشند/ انفصال از تحصیل برای دانشجویان متقلب در امتحانات مجازی اجرایی می شود/ جولان مافیای تقلب از استاد تا دانشجو در امتحانات مجازی

معاون دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: کمیته تخلف دانشگاه‌ها به محض مشاهده تقلب در امتحانات مجازی با دانشجویان برخورد می‌کند.

با مشاهده تخلف، فرصت مطالعاتی، پایه تحصیلی، امکانات موجود و گرنت (بستگی به نوع و میزان تخلفات انجام شده) از استادان گرفته خواهد شد.

به گفته او میزان دریافتی‌های کم ماهیانه باعث هدایت استادان به سمت تقلب در امتحانات مجازی نمی‌شود، بلکه تعهد نداشتن آن‌ها نسبت به دانشگاه‌ها و ارتقای درجه استادی باعث تحقق این امر شده است.

برزگر می‌گوید با بررسی‌های سالانه وزارت علوم درباره جزئیات کارنامه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، استادان متخلف از جشنواره‌ها حذف می‌شوند.

گزارش این تخلفات به وزارت علوم ارسال و سپس به کمیته تخلف دانشگاه‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود. پس از بررسی‌، جریمه هایی برای استادان و دانشجویان متخلف در نظر می‌گیرند. 

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.