• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

شهید سلیمانی مصداق عینی آمر به معروف و ناهی از منکر بود

  • کد خبر : 1022
  • 14 دی 1400 - 23:35
شهید سلیمانی مصداق عینی آمر به معروف و ناهی از منکر بود
دبير ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران: تمام اقدامات سپهبد شهيد حاج قاسم سليمانی چه در داخل کشور و چه آن سوی مرزها حقيقت امر به معروف و نهی از منکر بود و ايشان مصداق بارز و عينی يک آمر به معروف و ناهی از منکر به معنای حقيقی کلمه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، اولین همایش روسا و دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی شهرستان بابل با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه بابل، دبیر ستاد امر به معروف استان، ائمه جمعه بخش‌های شهرستان، اعضاء شورای تامین و مدیران ادارات شهرستان بابل در حوزه خاتم‌الانبیاء «صدر» این شهرستان برگزار گردید.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در این همایش که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و همچنین مطهری زمان حضرت آیت الله مصباح یزدی، عنوان داشت: مهمترین سفارش این شخصیت‌های بزرگ همواره دفاع از حریم ولایت بود بنابراین نعمت ولایت در جمهوری اسلامی را باید قدر بدانیم.
محمدی گفت: تمام اقدامات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه در داخل کشور و چه آن سوی مرز‌ها حقیقت امر به معروف و نهی از منکر بود و ایشان مصداق بارز و عینی یک آمر به معروف و ناهی از منکر بود و در این راه جان عزیزی خود را نثار کردند.
وی با تقدیر از امام جمعه و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل، اظهار داشت: دغدغه مندی ایشان و سایر پرسنل ستاد شهرستان که با روحیه جهادی پای کار این فریضه الهی آمدند واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با تاکید بر اینکه همه آحاد و مسئولین بایستی پای کار این ستاد بیایند و در این بین مسئولین نوک پیکان این فریضه هستند، افزود: اگر مسئولین بدرستی در این امر عمل کنند مردم ما نیز پای کار خواهند آمد.
محمدی با گلایه از برخی مدیران خسته و بی تفاوت نسبت به مسائل دینی و فرهنگی، بیان داشت: نمیشود مدیری در اتاق در بسته باشد و انتظار داشته باشیم که در آن اداره فسادی رخ ندهد.
ایشان افزود: دیروز مجموعه‌ای از گروه‌های مطالبه گری استان خدمت یکی از مسئولین رفتند، موضوع به حقی را مطالبه کردند که متاسفانه جواب آن مسئول این بود که، چون اکثریت مردم این پوشش را قبول دارند ما نمیتوانیم کاری انجام بدیم! که این موضوع در نظام جمهوری اسلامی واقعا جای تاسف دارد.
محمدی با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان دولت در این سه ماه اقدامات موثری را داشته که یکی از علل مهم آن هم ارتباط بی واسطه با مردم بود، تصریح کرد: از همه روسا و دبیران شورا‌های امر به معروف انتظار است موقعیتی را فراهم نمایند تا مردم بدون واسطه با شما ارتباط برقرار کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه اگر آحاد مردم پای کار نظام بیایند مشکلات حل خواهد شد، اظهار داشت: نمونه این امر، همین استقبال از شهدای گمنام است که در این ایام، شهر به شهر تشییع میشوند و دیدیم که مردم مازندران چه میزبانی خوبی کردند.
محمدی با تاکید بر اینکه نظارت‌های عمومی و زمینه دریافت گزارشات مردمی بایستی بیشتر شود، تصریح کرد: همیشه نباید از دستگاه نظامی، انتظامی و قضایی در این امور انتظار داشته باشیم، چون خیلی وقت‌ها با یک تذکر ساده موضوع حل خواهد شد.
وی به بهره برداری حداکثری از ظرفیت هنر و رسانه اشاره و عنوان داشت: خدمات نظام باید از طریق رسانه و به شکل مطلوب به آحاد ملت شناسانده شود و اقدامات خوب بایستی بازنشر داده شود.
این مسئول با بیان این موضوع که اولین کار ما در مجموعه ستاد بحث آموزش عمومی و تخصصی در حوزه فریضتین است، تصریح کرد: طرح ملی احیای آموزش امر به معروف و نهی از منکر را شروع کردیم و همه عزیزان می‌توانند از طریق سایت ستاد به نشانی www.setad-abm در این دوره‌های آنلاین ثبت نام و در آن شرکت نمایند.
محمدی به لزوم ایجاد گروه‌های مردمی به منظور ترویج و احیای این فریضه الهی در حوزه‌های گوناگون اشاره و افزود: الحمدالله با تلاش‌های مجموعه ستاد بابل تشکل سازی‌های خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.