• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

جمهوری اسلامی تصمیم گرفت آمریکا را از منطقه اخراج کند

  • کد خبر : 949
  • 09 دی 1400 - 13:25
جمهوری اسلامی تصمیم گرفت آمریکا را از منطقه اخراج کند
برگزاری مراسم ۹ دی در بابل با سخنرانی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس و با حضور مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در امام‌زاده قاسم(ع) برگزار شد


بابل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عیار مردم ایران ایستادگی، بصیرت، مقاومت و ضربه زدن به دشمن است، ۹ دی را تجلی این باورها دانست.

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری اخبار بابل، علی نیکزاد صبح پنجشنبه در اجتماع پرشور مردم بابل و مراسم ۹ دی با بیان اینکه بابل به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استان مازندران، نقش بزرگی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دارد، گفت: تعطیلی مغازه‌ها در روز شانزدهم شهریور ۱۳۵۷، تظاهرات جوانان بابل در بیست‌ودوم شهریور، اعتصاب عمومی اصناف در روز نهم مهر، واکنش جامعه روحانیت بابل به جنایت حکومت پهلوی در آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان، تظاهرات دانش‌آموزان در روز اول آبان تنها بخش کوچکی از مجاهدت‌های انقلابی مردم این شهر در سال ۵۷ است.
وی افزود: نقطه‌ای دیگر از مبارزات مردم شریف بابل برای پیروزی انقلاب هم در ۹ دی ۱۳۵۷ اتفاق افتاد که مردم در گروه‌های متعدد، در نقاط مختلف شهر به تظاهرات پرداختند و در اثر تیراندازی مأموران، یکی از تظاهرکنندگان به شهادت رسید.
وی ادامه داد: شهرستان بابل نقش پررنگی هم، در دفاع مقدس داشت و ۴۴ سردار و ۱۷۰۰ شهید شهرستان بابل خورشیدهای درخشانی هستند که روح ملکوتی‌شان و نَفَس حیاتبخشِ خانواده‌های این شهیدان، مایه عزت و آبروی بابل عزیز شده است.
نیکزاد یادآور شد: مردم عزیز ایران اسلامی، و مردم بابل قهرمان، ستارگان بصیرت هستند و از همین رو است که امام عزیز ما فرمود: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) هستند».
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این سنت الهی است که همواره آزمون‌هایی سرِ راهِ کشورها و ملّت‌ها قرار می‌گیرد. این طور نیست که ملت‌ها ادعای ایمان کنند اما مورد آزمون و امتحان الهی قرار نگیرند. ملّتِ ما هم در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز در معرض آزمون‌های زیادی بوده است که و بحمدالله از آنها سربلند و پیروز خارج شده است. یکی از بزرگترین درخشش‌های ملت ایران در آزمون‌های الهی هم، همین روز نهم دی سال ۸۸ بود که حضور ملّت در عرصه‌ی فضای عمومی و در کف خیابان‌ها، توانست یک توطئه‌ی ریشه‌دار و مهم را از بین ببرد.
وی ادامه داد: دشمنان ملت ایران انواع و اقسام توطئه‌ها را به وسیله عُمّال خارجی و یا سرسپردگان و بی‌بصیرتانِ داخلی جاری کرده‌اند، اما آنچه که باعث شده است کشتی انقلاب شکوهمند اسلامی از همه این گرداب‌ها و طوفان‌ها به سلامت عبور کند و تمسک به اسلام اصیل ناب محمدی (ص) و معارف والای اهل بیت (علیهم السلام)، رهبری حکیم، بصیر و راه‌بلد و مردم ولایتمدار و بصیر دلیل عبور باسلامت بوده است.
حماسه ۹ دی تبلور بصیرت و ولایتمداری است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حماسه نهم دی ماه، تبلور این بصیرت و ولایتمداری است و مردم ایران اسلامی در آزمون فتنه، که شناخت حق از باطل به خاطر غبارآلود بودنِ فضا سخت می‌شود، توانستند با تمسک به ولایت پیروز و سربلند باشند. اینگونه است که دشمنان ما پیچیده‌ترین طراحی‌ها را انجام می‌دهند، هزینه‌های کلان و پول پاشی‌های کلان انجام می‌دهند اما در بزنگاه، در نتیجه همین ولایتمداری، با صفوف متراکم مردم مواجه می‌شوند و تودهنی محکمی از مردم می‌خورند، که همه برنامه‌ریزی‌هایشان را ضرب در صفر می‌کند. دشمن با همه‌ی برنامه‌ریزی‌هایش، مردم ما را نشناخته. ملّت ایران را نشناخته. اشتباه می‌کنند. دیدید در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حسّاس و دقیقی بود، امّا ناگهان حرکت عمومی نهم دی، همه را مبهوت کرد.
وی گفت: این قدرت مردم، قدرت ولایت و قدرت اسلام است و چه تقارن معناداری است که ایام حماسه ۹ دی، با سالروز شهادت سردار دل‌ها؛ حاج قاسم عزیز قرین شده است و مردم عزیز ما در نهم دی ماه، سالروز حماسه ولایتمداری را گرامی می‌دارند و در ۱۳ دی ماه، دل‌هایشان را در سالگردِ شهادت سیدالشهدای مقاومت، با یاد و نام حاج قاسم عزیز نورانی می‌کنند.
وی تصریح کرد: نهم دی ماه روز بصیرت است و اگر خداوند بخواهد در روز قیامت مردی از عصر ما را به عنوان حجت خود بر ما احتجاج کند، قطعاً یکی از برجسته‌ترین شاهدها و حجت‌های الهی، وجود نازنین حاج قاسم عزیز است که نماد و اسطوره بصیرت و ولایتمداری در عصر ماست.
نیکزاد با اظهار اینکه سراسر زندگی حاج قاسم، ولایتمداری است، گفت: امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران بوده و بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه تجمع امروز مردم در اقصی نقاط کشور علاوه بر اینکه گرامیداشت حماسه نهم دی است، حاوی پیامی به استکبار جهانی و نوچه‌های منطقه‌ای آنهاست، گفت: شنیده‌ایم که رژیم نامشروعی که دستش به خون پاک کودکان و مردم فلسطین آغشته است، حرف‌هایی می‌زند که متناسب با توانمندی‌هایش نیست. سران این رژیم و حامیانش در نیویورک به خوبی می‌دانند که امروز در مقابل قدرت توفنده ملت ایران، چیزی برای گفتن و عرصه‌ای برای عرض اندام ندارند.
وی افزود: سران صهیونیست باید بدانند که هم مردم ایران اسلامی در ۴۲ سال گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و هم رژیم صهیونیستی امتحان پس داده است. عیار هر یک از طرفین مشخص است. عیار مردم ایران اسلامی در بصیرت و ایستادگی و مقاومتش، در ضربه زدن به دشمن، در امتحان‌های سخت و دشوار، به خوبی معلوم شده است. اراده ملت ایران از آستین نیروهای مسلحِ قهرمانش بیرون آمده و امروز می‌بینید که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت دست و پای استکبار را در سوریه و عراق بشکند و در عمل این اتفاق افتاد.
نیکزاد گفت: جمهوری اسلامی تصمیم گرفت آمریکا را از منطقه اخراج کند و این اتفاق تا حد قابل قبولی افتاده است و اخراج کامل هم در دسترس است، جمهوری اسلامی تصمیم گرفت هر عنصر متجاوز به حریمش را در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی تنبیه کند و این اتفاق در گوشمالی‌های دریایی افتاد. پس آنها به خوبی می‌دانند که فرمایش رهبر عزیزتر از جانمان به چه معنی است که فرمودند «دوران بزن در رو تمام شده است».
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هم یک رژیم امتحان پس داده است. این رژیم، امتحان خودش را در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه پس داده است. رژیم جعلی صهیونیستی در مقاومت مردم غزه، امتحانش را پس داده است. این رژیم با سوراخ از آب درآمدنِ گنبدِ موسوم به آهنینش به اندازه کافی رسوا شده است و امروز بهتر از هر کسی می‌داند که چقدر آسیب‌پذیر است.
تهدید رژیم صهیونیستی رجزخوانی است
وی گفت: امروز کسانی که واقعیت‌های بین‌الملل را نه با ادعاها بلکه با واقعیت‌ها ارزیابی می‌کنند، به خوبی می‌دانند که تهدیدهای رژیم صهیونیستی بیشتر، رجزخوانی است تا روند مذاکرات هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد وگرنه این درشت‌گویی‌ها قابلیت تحقق روی زمین ندارد. اما رزمایش پیامبر اعظم (ص) غیورمردان سپاه این پیام را به آنها داد که جمهوری اسلامی در آخرین سطح از آمادگی دفاعی قرار دارد و آماده است تا با کمترین اشتباه، به امر رهبر و مقتدای خود و فرماندهی معظم کل قوا، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کند.
نیکزاد افزود: این درباره سربازانِ یونیفرم‌پوشِ استکبار بود اما یک جمله هم به سربازانِ کت و شلواری استکبار عرض می‌کنم. مذاکرات وین فرصتی است که جمهوری اسلامی به شما داده است تا اشتباهات گذشته خود را جبران کنید و به تعهدات انجام نداده خود بازگردید. شما هر تیری که داشتید شلیک کردید و هر تحریمی که می‌توانستید اعمال کردید و دیدید که نتوانستید به اهداف از پیش‌تعیین‌شده خود که فروپاشی صفوف متراکم این ملت بود، برسید. لذا از این تجربه تاریخی درس بگیرید و با پذیرش شکستِ پروژه‌ی تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خودتان در رفع تحریم‌ها بازگردید وگرنه ملت ایران با ایمان به خدای متعال و راهی که برای استقلال و خودکفایی انتخاب کرده است، همچون گذشته، قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.