• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

‍ پژوهشگران شهدای عرصه علم چراغ هدایت روزهای سخت و چالش های علمی هستند

  • کد خبر : 851
  • 02 دی 1400 - 0:02
‍ پژوهشگران شهدای عرصه علم چراغ هدایت روزهای سخت و چالش های علمی هستند
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر سید ناصر عمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه افزود: اگر بخواهیم جایگاه پژوهش را در عرصه علم مقایسه کنیم، قطعا می توان گفت پژوهشگر و پژوهش به معنای شهید و شهادت در عرصه علم است که با تحمل همه سختی ها و موانع مسیر درمان و پژوهش را آشکار می نماید.
دکتر عمادی اظهار داشت: زمانی که پزشکان در علم، تشخیص و درمان دچار مشکل می شود پژوهشگران هستند که راه و مسیر را همانند نوری در دل تاریکی آشکار و روشن می نمایند.
وی تصریح کرد: نقصان در علم تشخیص و درمان بواسطه وجود چراغ هدایتی به نام پژوهشگر و در ادامه دست‌های مسیحهایی پزشک بر سر بالین بیمار برطرف می شود و بیمار از درد رهایی می‌یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه پژوهشگر با پژوهش در عرصه علم، دانش، تخصص و تجربه به مبارزه با خرافات و جهل و نادانی می رود افزود: پژوهش متمایز کننده روشنایی از ظلمت است و پژوهش حکمت خداوندی است بر جهل و نادانی و یک پژوهشگر باید بداند در چه جایگاهی قدم می زند و چه مطلبی می نویسد.
دکتر عمادی گفت: وقتی وصیت نامه شهدا را بعنوان پایان نامه زندگی ایشان مرور و مشاهده میکنیم، متوجه می‌شویم آنها در ایام دفاع مقدس پژوهشگرانی بوده اند که با پژوهش در مسیر حق برای تقرب به سوی خدای سبحان گام برداشته و آنچنان تفاسیر شگفت انگیزی از علت خلقت هستی و ایثار جان در راه عند ربهم یرزقون دارند.
همانند کلام شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمود برای شهید شدن باید ابتدا شهید بود که معنای آن سیر و سلوک در مسیر انسانی و پژوهش در شناخت زندگی ابدی به منظور دوری از زندگی ناصواب در عالم فانی است که کسب چنین معرفت و جایگاهی نیازمند تحقیق و پژوهش دقیق و عمیق از عالم هستی و آشنایی با جایگاه حقیقی هر فرد در عالم هستی میباشد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.