• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به نهایی شدن مقدمات اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره

  • کد خبر : 854
  • 02 دی 1400 - 23:06
امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به نهایی شدن مقدمات اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره
وزیر امور خارجه در دیدار همتای عراقی ابراز امیدواری کرد با سفر هفته آینده وزیر راه و شهرسازی ایران به عراق شاهد نهایی شدن مقدمات اجرای پروژه راه آهن شلمچه - بصره باشیم.

در این ملاقات امیرعبداللهیان ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمان عراق، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از فرآیندهای مردم سالاری در عراق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به عزم‌ تهران برای گسترش همه جانبه مراودات و تعاملات در سطوح دولتی، بخش خصوصی و مردمی از آمادگی ایران برای لغو روادید عام برای سفر اتباع دو کشور خبر داد.  

وزیر امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد با سفر هفته آینده  وزیر راه و شهرسازی کشورمان به عراق شاهد نهایی شدن مقدمات اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره باشیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دو‌ طرف مورد استفاده قرار نگرفته اند که با اجرایی شدن پروژه های توافق شده قبلی و نیز اتصال هر چه بیشتر اقتصاد دو کشور میتوان شاهد ارتقای قابل توجه روابط در مدت زمان کوتاه بود.

در این ملاقات امیرعبداللهیان ضمن اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار  امیدواری کرد با توجه به تشکیل  کمیته مشترک قضایی شاهد پیگیری جدیتر و مجازات عاملین، آمرین و مسببان این جنایت تروریستی و آوردن آنها به پیشگاه عدالت باشیم. 

وزیر امور خارجه در همین راستا ضمن استقبال از تصمیم پارلمان، دولت و مردم عراق برای اخراج نیرو‌های نظامی آمریکا، ارتش، دولت و مردم عراق را در سطحی از توانایی و قابلیت و بلوغ خواند که کاملا توانایی حفظ و صیانت از حاکمیت و امنیت خود را دارا هستند. 

در این دیدار فؤاد حسین نیز ضمن تشکر از کلیه حمایت ها و مواضع همدلانه تهران، از آمادگی عراق برای گسترش روابط دوجانبه، بویژه در خصوص مسایل تجاری و اقتصادی خبر داد.

وزیر امور خارجه عراق با برشمردن پروژه های مشترک فیمابین، اظهار داشت. امروز فرصت خوبی برای روابط فراهم آمده‌است تا شاهد جهشی در ابعاد مختلف باشیم.

وزیر امور خارجه عراق همچنین ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی این‌کشور و خروج آمریکا، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

دو طرف در این‌ ملاقات در خصوص برخی موضوعات دیگر از جمله افغانستان، مذاکرات وین، مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه گفتگو کردند.

لازم به ذکر است در این‌ ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان از ابتکار بغداد برای میزبانی گفتگوهای ایران و عربستان و نیز مساعی جمیله این کشور در انتقال سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، مرحوم حسن ایرلو، تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.