• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای فعالان مجازی بسیج شهرستان بابل برگزار شد

  • کد خبر : 774
  • 29 آذر 1400 - 7:43
نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای فعالان مجازی بسیج شهرستان بابل برگزار شد
آموزش سواد رسانه‌ای با هدف توانمندسازی فعالان مجازی بسیج شهرستان بابل در حسینیه سپاه این شهرستان با همت معاونت فضای مجازی سپاه شهرستان بابل و کانون بسیج رسانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، در این کار گاه آموزشی استاد اسماعیل ابوالقاسم زاده از محققان سواد رسانه‌ای شهرستان بابل ضمن گلایه از آموزش دیر هنگام برگزاری چنین کلاسهایی، ابراز داشت رسانه شناسی از جمله توانمندی‌هایی است که فعالان عرصه سایبری و رسانه باید به آن مجهز باشند.
وی بیان داشت مفاهیم سواد رسانه‌ای و آشنایی با تکنیک‌های اقناع مخاطب از جمله عناوینی است که در دنیای امروز لازم و ضروری است و باید برای پیشبرد اهداف نظام، مورد توجه جدی قرار گیرد.
ابوالقاسم زاده در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به بی توجهی برخی از مسئولان به امر فرهنگ غنی جمهوری اسلامی اظهار داشت: جای تاسف است که دشمن با دادن فکر و ایده از اتاق فکر درصدد به تحریف کشیدن بسیاری از فرهنگ‌های مذهبی و اعتقاداتی اسلام می‌باشد که نشات گرفته از کم کاری‌ها می‌باشد.
این محقق سواد رسانه‌ای با اشاره به بی توجهی و سطحی نگری به بسیاری از مسائل فرهنگی اسلام عنوان کرد: کارهای آبکی و بدون فکر نمی‌تواند کاری را پیش ببرد بلکه باید عمیق تر به مسائل عقیدتی بنگریم و به صرف سیاه نمایی و آمار دادن به بالا دستی‌ها، از هدف دور نشویم.
ابوالقاسم زاده تصریح کرد: سواد رسانه‌ای را می‌توان بستر منطقی دسترسی، تجزیه و تحلیل و تولید ارتباط در شکل‌های گوناگون رسانه‌ای و در همین حال تامین شرایط مصرف محتوای رسانه‌ای از منظر انتقادی دانست.
وی در پایان سخنانش ابراز داشت: نداشتن سواد رسانه باعث می‌گردد تا عامه مردم بدون تحقیق و با خواندن مطالب دروغ و فاقد ارزش علمی تحت تاثیر دشمنان قرار گرفته و عملا مورد سوء استفاده افکار و رفتار صاحبان سیاست و کلاه برداران حرفه‌ای قرار گیرند که اگر جامعه‌ای به این درد گرفتار شود باید فاتحه آن جامعه را خواند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.