• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
خطبه ۲۶ آذر نماز جمعه بابل

مسوولین ذی‌ربط درخصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام نمایند

  • کد خبر : 758
  • 27 آذر 1400 - 7:54
مسوولین ذی‌ربط درخصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام نمایند
‍ امام‌جمعه‌ بابل: یک سگ مبتلا به هاری در بابل کودکی را گزید و این کودک فوت شد اما صدایی از کسی در نیامد، اما اگر سگی کشته می‌شد چه بلوایی به پا می‌شد

حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بابل افزود: امیرالمومنین (ع) وقتی میخواست به نمازجمعه برود، کفش های خود را به بغل می‌گرفت و با پای برهنه به نمازجمعه می‌رفت و می‌فرمود مصلی جایگاه الهی است. این نشان دهنده عظمت و جایگاه رفیع نمازجمعه است.
وی افزود: فردا مصادف است با روز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س)، جا دارد ان شالله از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم مجالس و محافلی که شایسته این بانوی نورانی است با شکوه کامل برگزار شود. بحمدلله در سالیان اخیر برقراری این مجالس پر رنگ تر شده است و امسال هم با رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلامی وزارت بهداشت، مجالس فاطمیه در مساجد، منازل و هیات‌های مذهبی برگزار شود. الحمدلله کم کم موکب‌های عزاداری توسط گروه های جهادی در سطح شهر در حال برقراری است. موکب‌ها در گسترش فرهنگ حسینی و فاطمی در سطح محلات نقش مهمی دارند.
امام جمعه بابل با بیان اینکه در آستانه ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح هستیم تصریح کرد: دو نهاد موثر در صلاح و خدمت به جامعه، حوزه و دانشگاه هستند که برغم تمام تلاشهایی که برای افتراق این دو نهاد صورت می گرفت، طی دستور نورانی که از سوی امام خمینی (ره) صادر شد تلاش‌های گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفت و اکنون نیز بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی مقام معظم رهبری می‌بایست گام‌های جدیدی برای وحدت حوزه و دانشگاه صورت بگیرد. اولین امر به رسمیت شناختن نقش هر یک در سطح جامعه و تقسیم کار برای تولید علوم بومی به ویژه در علوم انسانی است و شایسته است بسیج طلاب و روحانیون در این زمینه اقدام کند. همچنین تلاش حوزه برای تربیت عالمان انقلابی است تا زمینه ساز وحدت در حوزه و دانشگاه باشند.
حجت‌الاسلام روحانی گفت: بعد از حضور این دولت انقلابی مدام از جانب کشورهای چهار به علاوه یک فشار برای برگزاری مذاکره وارد می‌شد. پیشنهاد قاطع جمهوری اسلامی بسیار برای کشورهای عضو تعجب برانگیز بود. این هیات ایرانی دیگر مطابق میل آنها حرکت نمی‌کند. اولین تلاش آنها جوسازی رسانه ای در داخل و خارج از کشور بود که بعضی پسمانده‌های دشمن در داخل کشور نیز مدام می گویند که باید در مقابل دشمن تسلیم شویم. دشمن وقتی که قاطعیت هیات ایرانی را دید که این مجموعه نفوذناپذیر است، نقشه راهشان را از برجام به آژانس تغییر دادند که با فشار بتوانند این امور را اعمال کنند و بعضی از مصاحبه های آقای گروسی موید این امر است. کار همیشگی دشمن مقصرسازی است که مدام در رسانه ها بگویند شما مقصر بودید که برجام شکست خورد و نگذاشتید مذاکره به نتیجه برسد و الان هم دوباره به دنبال این امر هستند که گرانی و سایر مسایل را به مذاکرات گره بزنند تا جمهوری اسلامی در مقابل تقاضای آنها تمکین کند. این دولت دیگر دولت سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ نیست که برای خانم وندی‌شرمن یهودی هدیه بفرستد و بعضی اعضای هیات برای گریه این خانم ناراحت شوند. اکنون دیگر خبر از این امور نیست و این دولت فقط به دنبال تامین منافع مردم در تعهداتی است که می دهد و آن رفع کامل تحریم ها است.
وی ادامه داد: ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان است. از همه رانندگان محترم و عزیزان راهداری که به صورت شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند تقدیر و تشکر می‌نمایم.
امام جمعه بابل با اعلام اینکه یک سگ مبتلا به بیماری هاری در بابل کودکی را گزید تاکید کرد: این کودک بر اثر این اتفاق فوت شد اما صدایی از کسی در نیامد اما اگر سگی کشته می‌شد چه بلوایی به پا می‌شد؟! معلوم است برای این دسته افراد جان سگ از جان انسان مهمتر است! تقاضا دارم از مسوولین محترم، ضمن اینکه از خانواده این کودک دلجویی نمودند و اقدام شایسته‌ای بود، اما مسوولین ذی‌ربط باید از مردم هم دلجویی کنند و آن ساماندهی سگهای ولگرد و جمع آوری آنها در یک مکان مناسب است. متاسفانه با گسترش فرهنگ سگ بازی این وضع بوجود آمد.
امام جمعه بابل در پایان بیان نمود: رحلت شهادت گونه سرهنگ پاسدار جانباز عزیز سیدابوتراب نوروزیان را تسلیت عرض میکنم. برادری که عمر، سلامت و جوانی خود را برای انقلاب اسلامی سپری کرد. شخصیتی که برای ایفای خدمت از اولین روز انقلاب در تمام صحنه ها حضور پیدا نمود و جانفشانی کرد و سلامت خود را در این راه از دست داد. همچنین این مرحوم سالیان سال به عنوان مسوول حفاظت مرحوم آیت الله روحانی و مسوول حفاظت نمازجمعه خدمت نمود. رحلت ایشان را به همه دوستان، خانواده و پاسداران عزیز تسلیت عرض می‌نمایم.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.