• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
خطبه ۱۹ آذر نماز جمعه بابل

در تبلیغات صداوسیما فرهنگ لاکچری برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود

  • کد خبر : 697
  • 19 آذر 1400 - 21:44
در تبلیغات صداوسیما فرهنگ لاکچری برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود
‍ امام‌جمعه‌‌ بابل: عادت کرده‌ایم هر روز نرخ ارز و طلا را در نظر بگیریم، اما هیچ وقت سطح فرهنگ را در جامعه اندازه گیری نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و آحاد امت تبریک عرض نموده و همچنین روز پرستار را خدمت همه پرستاران عزیزی که بالاخص در ایام کرونا در عرصه خدمت‌گزاری برای مردم چیزی کم نگذاشته و در این راه جانفشانی کردند تهنیت عرض می‌کنم. پرستاران زندگی و سلامت خود را به خطر انداختند و برخی از پرستاران چند ماه به منزل نرفتند و در بیمارستان بودند تا به انجام وظیفه ای که در تخصص آنها بود بپردازند. یک تقدیر هم از پرستارانی دارم که در بیمارستان نیستند و در منازل هستند و آن پرستاران، همسران جانبازان عزیز و گرانقدر ما هستند که همسرانشان با درک موقعیت این جانباز، تمام امور را یک تنه اداره می‌کنند.

امام جمعه بابل اظهار داشت: ۱۹آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است. انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بود و مهمترین تخریب نظام گذشته، تخریب فرهنگی بود که تمام ابزارهای فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، سینما و… به ابتذال کشیده شده بود و مهمترین وظیفه انقلاب اسلامی، بازسازی فرهنگی در کنار بازسازی اقتصادی و سیاسی بود. وظیفه شورای انقلاب فرهنگی، مهندسی فرهنگی و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه است. متاسفانه دولت های گذشته به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مانند انتخاب القاب افسران جنگ نرم برای جوانان که عرصه فرهنگ را مانند جنگ ترسیم نمودند، بی اعتنا بر امر فرهنگ بودند. رییس‌جمهوری در گذشته می گفت فرهنگ مربوط به حوزه علمیه است و ربطی به دولت ندارد.
وی ادامه داد: عادت کرده‌ایم هر روز نرخ ارز و طلا را در نظر بگیریم، اما هیچ وقت سطح فرهنگ را در جامعه اندازه گیری نکرده‌ایم. از جمله تقاضای مردم از این دولت شریف و جهادی که آثار خدمات آن به مرور در جامعه نمایش داده می‌شود این است که همراه با سایر قوا، مسائل فرهنگی همگام با مسائل اقتصادی پیگیری شود. متاسفانه یکی از آسیب‌ها، ناهماهنگی در دستگاه‌های فرهنگی در سطح کشور، استان و شهرستان است. در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، تعداد غایبین از حاضرین بیشتر بود و هر کدام می‌گویند من وظایف خودم را دارم. بدترین فرهنگی که در جامعه در حال رواج می‌باشد، فرهنگ اشرافی‌گری و لاکچری بودن است که در زندگی، ماشین، لباس و… افراد نمود پیدا کرده است. مهمترین دستگاه فرهنگی در کشور صداوسیما است اما متاسفانه در تبلیغات صداوسیما فرهنگ لاکچری برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود، ولله گسترش این فرهنگ خجالت دارد. این خطرناک ترین امری است که به مرور زمان زمینه نابودی جامعه را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.