• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

معیشت مردم نباید با مذاکرات گره بخورد.

  • کد خبر : 437
  • 21 آبان 1400 - 15:35
معیشت مردم نباید با مذاکرات گره بخورد.
خطبه این هفته نمازجمعه بابل به امامت حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل

‍ امام جمعه بابل افزود: پیامبراکرم(ص) فرمود روز جمعه برای مسلمان مانند میقات است. انسان مسلمان در روزجمعه مُحرم می‌شود و زمانی از احرام بیرون می آید که به نمازجمعه برود. برای همین در برخی روایات ما آمده است که نمازجمعه حج فقرا و مساکین است.

وی اظهار داشت: روز کتاب و کتابخوانی را در ۲۴ آبان در پیش داریم. این روز برای توجه جامعه ما به امر کتابخوانی است. متاسفانه طبق آمارهای تکان دهنده سرانه مطالعه مردم ما در مقابل سایر کشورها بسیار پایین است. یکی از راه های انتقال فرهنگ و علوم از طریق کتاب است. امروز تلفن های همراه و تبلت ها در اختیار ما است و فکر می‌کنیم با این وجود دیگر نیاز به کتاب نداریم اما به حق خود کتاب برکات عظیمی در زندگی انسان دارد. رهبر معظم انقلاب با وجود این که در خصوص کتاب و مطالعه بسیار تذکر می‌دهند و با وجود مشغله بسیار زیاری که دارند، خود عامل به این امر هستند و کتاب‌های مختلفی را در زمینه‌های مختلف مطالعه نموده و کتاب‌خانه بزرگی دارند. بسیار جای تاسف است که تعداد کتابفروشی در مقایسه با مغازه خوراکی فروشی بسیار معدود است. اولین امری که به نبی مکرم اسلام (ص) دستور شد اقرا(خواندن) است. خدا رحمت کند مرحوم آیت الله روحانی را که با وجود مشکلات و دشواری بسیار زیاد کتابخانه بزرگی را ساخت و امروز این کمترین می‌بینم این فضا برای مطالعه دانش پژوهان، معلمان، دانش آموزان و سایر اقشار مهیا است.

امام جمعه بابل اظهار داشت: قریب به سه ماه است که از عمر این دولت می گذرد و در عین اینکه می‌بینیم رییس این دولت جمعه و غیرجمعه برای ایشان وجود ندارد و پرکارترین و پرانگیزه ترین شخص در بدنه دولت، شخص ریاست جمهوری است، اما به نظر می‌رسد بدنه‌ای که می‌بایست با ایشان همکاری کنند انگیزه لازم را ندارند. وقتی کسانی که در کنار شما هستند همراهی نکنند و سستی کنند، گلایه های برخی از مردم و نمایندگان محترم در این زمینه وجود دارد که روند افزایش قیمت ها زیاد است، گرچه قضاوت در این زمینه زود است و این شرایط نابسامان ریشه در گذشته دارد، اما برخی از وزرا و افرادی که در بدنه دولت هستند همراهی لازم را با رییس جمهور ندارند و به دنبال ساختن تشکیلات خود هستند، امید است این افراد پیام انتخاب مردم را بشنوند. مردم باید تغییرات را به طور محسوس در جامعه ببینند. مساله معیشت نباید با مذاکرات گره بخورد بلکه در درون کشور باید خنثی سازی تحریم صورت گرفته و تیم اقتصادی دولت هماهنگ تر اقدام نماید تا ان‌شالله امیدی که ملت و مردم در این زمینه دارند ولو به صورت آرام آرام محقق شود.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان تاکید کرد: برای استاندار جدید مازندران آرزوی موفقیت داریم. نابسامانی ها و تبعیض هایی که در این استان وجود دارد بار سنگینی است بر دوش استاندار جدید و آرزوی توفیق خدمتگزاری از درگاه خداوند متعال برای ایشان داریم.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.