• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

تسریع افول آمریکا با شکست دزدی نفت ایران

  • کد خبر : 293
  • 13 آبان 1400 - 8:19
تسریع افول آمریکا با شکست دزدی نفت ایران
کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با دزدی دریایی آمریکایی‌ها موجب سرعت بیشتر افول امریکا و دولت خسته بایدن می‌شود.

آقای سیدرضا صدرالحسینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: این اقدام سپاه نشان داد کشور‌های منطقه نباید کلید امنیت خود را به آمریکایی‌ها بدهند.
وی گفت: شکست آمریکا در دزدی نفت ایران راهبرد جدیدی را در منطقه ایجاد کرد که موجب روحیه مضاعف مقاومت در منطقه از جمله پیروزی‌های بیشتر و سریعتر انصارالله در یمن می‌شود.
این کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: بازتاب و پس لرزه‌های این شکست آمریکایی‌ها در هفته‌های آینده در کنگره این کشور دیده می‌شود.
آقای صدرالحسینی گفت: اقدام سپاه پاسداران هیمنه نظامی آمریکایی‌ها را در حوزه دریا که با هزینه‌های هنگفت و پشتیبانی رسانه‌ای بسیار همراه است شکست


وی افزود: در گذشته نیز با انهدام هواپیمای گلوبال هاوک آمریکایی‌ها به وسیله پدافند توانمند جمهوری اسلامی ایران هیمنه آمریکایی‌ها در آسمان شکسته شده بود.
این کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: اگر تحریم‌های اقتصادی در یک دهه و نیم گذشته افزایش یافته است، اما در حوزه نظامی ۴۳ سال است که به طور کامل تحریم هستیم و توانمندی‌های نظامی ما نشان می‌دهد این تحریم‌ها هیچ خللی در توان دفاعی کشور ایجاد نکرده است.
آقای صدرالحسینی افزود: رسانه‌های آمریکایی تلاش خواهند کرد شکست آمریکا در دزدی نفت ایران را کمرنگ نشان دهند، اما رسانه ملی توانست با روایت درست و مستند از این واقعه آن را در منظر عموم مردم جهان قرار دهد.
آقای فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل نیز در این برنامه گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با دزدی دریایی آمریکایی‌ها شکست سیاست فشار حداکثری و توطئه صفر کردن فروش نفت ایران را نشان داد.
وی افزود:​ این اقدام سپاه به آمریکایی‌ها گوش زد کرد که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع ملی خود توانمند است و درنگ نمی‌کند.
این کارشناس مسائل بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به کشور‌هایی که مورد ظلم آمریکایی‌ها هستند کمک کند و اجازه ندهد سیاست‌های آمریکا بر علیه دیگر کشور‌ها به نتیجه برسد.
آقای ایزدی با بیان اینکه​ سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا دچار چالش شده است افزود: نظامی آمریکایی اکنون از خود می‌پرسد چرا باید با سرباز ایرانی روبرو شوم و فرهنگ جهاد و شهادت سرباز ایرانی، نظامی آمریکایی را می‌ترساند.
وی گفت: نظامیان آمریکا با بودجه هزار میلیارد دلاری خود در سال مقابل نیرو‌های نظامی ما که سالانه کمتر از ۱۰ میلیارد دلار بودجه دارند شکست خوردند.
این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به سکوت رسانه‌ها و مقامات آمریکایی درباره شکست دزدی آن‌ها افزود: آمریکایی‌ها زمانی که شکست می‌خورد نخست سکوت می‌کنند و سپس دروغ می‌گویند.
آقای ایزدی افزود: سیاست خارجی بایدن همان سیاست خارجی ترامپ است و تفاوت جدی با یکدیگر ندارند البته خباثت بایدن از ترامپ بیشتر است که نمونه آن عملکرد آمریکایی‌ها در افغانستان بود.


وی گفت: در حالی که مردم افغانستان در فقر و گرسنگی دست و پا می‌زنند آمریکا ۹ میلیارد دلار پول افغانستان را بلوکه کرده است.
کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره مذاکرات آینده برجام نیز افزود: دولت جدید نباید عبرت‌های برجام را فراموش کند، زیرا آمریکایی‌ها همچنان می‌گویند ما نمی‌توانیم برای خارج نشدن از برجام قول بدهیم.
آقای ایزدی با بیان اینکه دولت آمریکا می‌گوید من قوه مجریه هستم و تصمیمات در کنگره گرفته می‌شود گفت: این نشان می‌دهد دولت آمریکا بدون اختیار است.
آقای سیدمحمد مرندی کارشناس امور بین الملل نیز در این برنامه گفت: زمانی که نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها را در رویارویی نظامی عقب می‌زند برای همه روشن است که آمریکا شکست خورده است.
وی افزود:​ سلاح‌های سنتی پرهزینه و اکنون کم فایده هستند، زیرا یک موشک زمین به دریا می‌تواند ناو هواپیما بر چند میلیارد دلاری را از بین ببرد.
آقای مرندی گفت: عملیات سپاه در ناکام گذاشتن دزدی دریایی آمریکایی‌ها نشان داد ناو‌های غول پیکر در برابر موشک‌ها و سلاح‌های ارزان قیمت ایران ناکارآمد هستند.
این کارشناس امور بین الملل افزود:​این اقدام سپاه در شکست آمریکایی‌ها موجب انگیزه گرفتن چین و روسیه برای وارد کردن فشار بیشتر به آمریکایی‌ها می‌شود.
وی گفت: صنعت تسلیحات در آمریکا از لابی صهیونیستی قوی‌تر است و این صنعت برای تقویت خود نیازمند جنگ است.
آقای مرندی افزود:​ صنعت نظامی آمریکا به نفع خود کار می‌کند نه به نفع مردم آمریکا و این دلیل طول کشیدن جنگ افغانستان به مدت ۲۰ سال است.
این کارشناس امور بین الملل گفت: اکنون اقتصاد آمریکا در شرایط بدی قرار دارد.
وی اضافه کرد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی پیام داد که آمریکا نمی‌تواند در مقابل ایران اقدامی انجام دهد، شما که قابل مقایسه با آمریکایی‌ها نیستید.
آقای مرندی افزود: این اقدام سپاه به دولت آمریکا نشان داد جمهوری اسلامی ایران مرعوب نمی‌شود.
این کارشناس امور بین الملل گفت: ایران در برجام امتیاز‌هایی داد و به این توافق پایبند بود، اما نه دولت اوباما و نه ترامپ و نه بایدن به این توافق پایبند نبودند و آمریکا می‌خواهد با فشار، تحریم و دزدی مردم و دولت ایران را برای پذیرش خواسته‌های خود بترساند.
وی افزود: شکست آمریکایی‌ها به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون کار را برعکس کرده و جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره در موضع قدرت و آمریکا در موضع ضعف قرار دارد.

آقای مرندی با بیان اینکه آمریکا در ایران کودتا کرد به رژیم صدام سلاح‌های شیمیایی داد و از شاه و صدام حمایت کرد گفت: مشکل ما با آمریکا عملکرد این کشور است و تسخیر لانه جاسوسی نیز نتیجه عملکرد آمریکا بود نه اینکه مشکل ما با آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده باشد.
وی گفت: پس از جنگ تحمیلی ایران در پی اصلاح روابط ایران آمریکا بود، اما آمریکایی‌ها بر ضد این خواست ایران عمل کردند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.