• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0

بیشترین پرونده‌های حقوقی اوقاف مربوط به مراکز آموزشی است

  • کد خبر : 6331
  • 01 مهر 1403 - 9:48
بیشترین پرونده‌های حقوقی اوقاف مربوط به مراکز آموزشی است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل خبر داد: بیش از ١۴ پروژه در حال احداث داریم که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بین ده تا صد درصد است که دو پروژه این هفته افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، حسن برزگر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل با اشاره به اینکه اوقاف دو نوع مسئولیت دارد که وظیفه اول آن تولیت موقوفات بدون متولی است خاطرنشان کرد: وظیفه دوم آن نیز مدیریت اماکن مذهبی ائم از امامزادگان، بقاع متبرکه، قسمتی از مساجد و تکایا است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل افزود: شهرستان بابل جز سرآمدترین شهرستان در بحث موقوفه سطح کشور هستیم، در بابل مواجهه هستیم با خانه‌هایی که از صد سال قبل وقف شده و الان در حال تخریب شدن است و الان نیاز به بازسازی بوده و بسیاری از آنها نیاز به هماهنگی با میراث و دستگاه‌های مختلف دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ١۴ پروژه در حال احداث داریم که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بین ده تا صد درصد است که دو پروژه این هفته افتتاح خواهد شد.
برزگر خاطرنشان کرد: شهرستان بابل به غیر از بندپی که مستقل است ۹۶ امامزاده داریم، ۵۰ امامزاده بصورت هیات امنایی و با نظارت اوقاف می‌باشد و مابقی بدون هیات امنا می‌باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل با بیان اینکه در ابتدا سال ماه مبارک رمضان و پس از آن ماه محرم و صفر را داشتیم اشاره کرد: موقوفات بیشتر در این زمینه هزینه شد، حدود ۷۰ تکیه و مسجد اجرای دقیق موقوفه انجام شد، بیش از ۳۰ هیات مذهبی و تعدادی اماکن وابسته به اوقاف بود کمک فرهنگی شد.
وی اظهار داشت: سازمان اوقاف طرح اعزام مبلغین تخصصی برای امور کودکان، سواد رسانه …. را داشت که سازمان بصورت تخصصی اعزام کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل گفت: قسمتی از موقوفات ما برای خیرات و مستمندان بود که تاکنون ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای نیازمندان انجام شد، ١٠٠ بسته تحصیلی نیز برای دانش آموزان نیازمند در راستای اجرای نیت واقف توزیع گردید. کمک به مراکز ایتام برابر نیت متولیان انجام شد، مبالغی برای حوزه‌های علمیه از موقوفات حوزه علمیه به حساب متمرکز کشور در قم واریز گردید که مجدد بین مدارس علمیه بابل توزیع می‌گردد، برای تثبیت و سند دار کردن موقوفات، ٢٨٠ سند مالکیت اخذ شد که شهر بابل رتبه اول در استان بوده‌است
وی در پایان افزود: دهها پرونده در محاکم قضایی برای موقوفاتی‌ که سالها در دست اشخاص یا نهادها بوده و اجاره پرداخت نمی‌کنند داریم که بیشترین این پرونده‌ها مربوط به مراکز آموزشی است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=6331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.