• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
8

تاکید امام جمعه بابل بر نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

  • کد خبر : 6115
  • 31 فروردین 1403 - 9:30
تاکید امام جمعه بابل بر نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
حجت الاسلام روحانی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد

زینب براری کالی/ به گزارش پایگاه اخبار بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل با اشاره بر لزوم تبیین  و ترویج دو فریضه مهم امر به معروف و  نهی از منکر در سطح جامعه، گفت: بی تفاوتی در سطح جامعه در برابر معضلات اجتماعی و ناهنجاری ها سم مهلک است و می تواند به فروپاشی بنیان های مهم  اجتماعی بیانجامد و لذا نیازمند فرهنگ سازی و تبیین این موضوع در جامعه هستیم.

وی با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر و قیام خونین سیدالشهدا، افزود: امام حسین در بیان تاریخی خود هدف از قیام در برابر یزید را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان فرمودند تا در جامعه اصلاح صورت گیرد و جامعه به مسیر طبیعی و اصلی خود که همان مسیر نورانیت اسلام است برگردد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل با اشاره به آغاز فصل تعطیلات تابستانی و لزوم سازماندهی مراکز تفریحی، اظهار کرد: متولیان بوستان ها و مراکز تفریحی باید بر اساس قوانین ساز و کار جلوگیری از ناهنجاری ها را ایجاد کنند و ما گزارش و شکایت های متعددی از سوی خانواده ها را در خصوص حضور برخی از افراد هنجار شکن در این اماکن شاهد هستیم.

وی ادامه داد: استفاده از همه ظرفیت های مردمی به ویژه بسیجیان و قاطبه مردم برای حفاظت و صیانت از فضای عمومی جامعه به ویژه حجاب و عفاف لازم است تا مسئولان و متولیان امر نظارت و دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از نهضت سیدالشهداء و عاشورا است. این فرهنگ در مقابل فرهنگی است که می‌گوید به تو چه؟! هیچ کس نمی‌تواند محل خود در کشتی را سوراخ کرده و بگوید اینجا برای من است و به شما ربطی ندارد.

وی افزود:  نگذاریم این فرهنگ در درون جامعه به فراموشی سپرده شود. منکر بی‌حجابی به‌مثابه سوراخ کردن کف کشتی جامعه است. ضمناً ما درون جامعه منکرات بزرگی مواجه هستیم و تنها منحصر به بی‌حجابی نیست اما در عین حال یکی از منکراتی که به حق مومنین را می‌آزارد مسئله بی‌حجابی است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=6115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.