• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

کوزه بدوشی ساکنان ۱۸ روستای بابل

  • کد خبر : 3084
  • 21 تیر 1401 - 13:14
کوزه بدوشی ساکنان ۱۸ روستای بابل
اهالی ۱۸ روستای بخش لاله آباد بابل ۵ روز است که آب آشامیدنی خود را از زمین‌های کشاورزی تامین می‌کنند.

اهالی برخی روستا‌های بخش لاله آباد شهرستان بابل مانند روستا‌های پهناور، بیجی کلا، نودهک و کلنگا در ۵ روز گذشته برای تامین آب آشامیدنی خود با مشکل مواجه شده اند و مجبور هستند آب مورد نیاز خود را با ظروف پلاستیکی از چاه‌های کشاورزی منطقه تامین کنند.

آن‌ها می‌گویند: اکنون فصل کشاورزی و شالیکاری است و زمانی که خسته از مزرعه بر می‌گردد برای تامین اندکی آب برای شست و شو، نظافت و پخت و پز با مشکل مواجه می‌شوند.

به گفته آنان آب شبانه روز قطع است و برخی اهالی نیز با خودرو ، آب را از برخی روستا‌های دورتر تامین می‌کنند.

سید هادی حسینی عضو شورای اسلامی روستای پهناور می‌گوید: پیگیری‌هایی برای این حل این مشکل انجام شده است و بخشداری می‌گوید آب این روستا‌ها به خاطر سرقت کابل پمپاژ آب و نداشتن برق قطع شده است.

حمیدرضا خدابخشی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا مازندران می‌گوید: زمانی که کابل پمپاژ آب قطع می‌شود ساعت‌ها طول می‌کشد تا پمپ راه اندازی و آب دوباره وارد مدار شود.

به گفته او آب روستا‌های بخش لاله آباد از حوزه منابع آبی شهرستان آمل تامین می‌شود و چاه‌های نیز به دلیل کاهش سفره‌های آب‌های زیرزمینی دچار کاهش شده اند و همین امر سبب نوسان و قطع آب برخی مشترکان در این روستا‌ها شده است.

خدابخشی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت:برای حل مشکل بی آبی این روستا یکی از خیران منطقه زمینی را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داده و قرار است مخزن دو هزار متر مکعبی ساخته شود.

به گفته معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا مازندران برای تامین آب آشامیدنی اهالی این روستا هم اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود و افراد می‌توانند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه به دلیل گرمای هوا، خشکسالی و استفاده بی رویه و مدیریت نکردن منابع آب سفره‌های زیرزمینی منطقه دچار مشکل شده است.

به گفته او برای حل مشکل آب آشامیدنی ساکنان این روستا یک حلقه چاه حفر شده است که حداکثر تا دو هفته دیگر وارد مدار می‌شود.

برارزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اردیبهشت ماه امسال درباره افزایش تنش آبی و کم آبی در ۴۷ شهر این استان هشدار داده بود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.