این رویداد یک بستر رقابتی و همافزایی برای فعالان رسانهای کشور فراهم کرد تا با تولید محتوای سازنده، شور و نشاط اجتماعی را تقویت نمایند.
مشارکت گسترده ملی و بینالمللی
این دوره از مسابقات شاهد حضور چشمگیر مشارکتکنندگان بود که نشاندهنده اهمیت موضوع امیدآفرینی در فضای رسانهای کشور است:
گستره جغرافیایی: بیش از سیویک استان کشور با حضور بیش از ۶٠٠ فعال رسانه و متخصصین هوش مصنوعی در این رویداد شرکت کردند.
مشارکت تخصصی: جمعی از گروههای جهادی رسانه در کنار فعالان حوزه رسانه حضور داشتند.
حضور بینالمللی: نمایندگانی از برخی کشورهای آسیایی از جمله چین، روسیه، عراق و… نیز در کنار فعالان داخلی حضور یافته و در تقویت جریان امیدآفرینی تلاش کردند.
این رویداد محلی برای تجمع چهرههای تأثیرگذار و فعالان اصلی حوزه امیدآفرینی بود:
بیش از ۱۳ نفر از چهرههای تأثیرگذار و امیدآفرین کشور از جمله رئیس سازمان هوا فضا، مدیرعامل آلمینیوم ایران، شهردار تهران، مدیرعامل بانک رسانه، معاونت اردویی سازمان بسیج و…. در رویداد حضور داشتند.
شرکتکنندگان اصلی شامل فعالان، مدیران کارآفرین، تولیدکنندگان رسانهای و جوانان انقلابی از سراسر کشور بودند.
اهداف و مزایای جام رسانه امید
جام رسانه «امید» مزایای دوگانهای را برای شرکتکنندگان فراهم میآورد:
حمایت از کارآفرینی: این جام فرصتی است تا کارآفرینان تلاشها، تجارب و فعالیتهای خود را در معرض دید قرار دهند و این محتوا در اختیار دیگران قرار گیرد.
ارزیابی محتوای رسانهای: رسانهها توانایی خود را در تولید و انتشار اخبار امیدآفرین انقلاب اسلامی محک میزنند.
این دوره با هدف ایجاد شور رسانهای، تقویت همافزایی میان فعالان خبری، افزایش نشاط اجتماعی و فراهمسازی بستری برای رقابت سالم میان اصحاب رسانه، طی برنامهای منسجم برگزار شد.
استقبال چشمگیر رسانهها، شور و نشاط قابل توجهی در فضای رسانهای پایتخت ایجاد کرد.
فضای رقابتی با حضور گسترده خبرنگاران و پوشش رسانهای بسیار پرشوری دنبال شد. در پایان ۴۸ ساعت فعالیت، بر اساس شاخصههای معین، داوریهایی صورت گرفته و به گروههای برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
